کارگاه بازیگری موسسه تئاتر بوریس شوکین

کارگاه بازیگری موسسه تئاتر بوریس شوکین

  • 882 73 age_icon
  • دسته بندی مستند تئاتر
  • محصول روسیه
  • ژانر ---
گالری عکس
جزییات

ترفندهایی از معلمان، نکاتی در مورد انتخاب اثر ادبی و خواندن آن روی صحنه! این دوره به طور مشترک با شریک طولانی مدت پروژه، موسسه تئاتر بوریس شوکین، با حمایت گروه Mail.ru و شبکه اجتماعی VKontakte تهیه شد. اساتیدی که در این کارگاه به تدریس پرداخته اند: دنیل بلیخ، آنا بوریسف، پاول لیوبیمتسیف، الکساندر الشکو، ایوان گورشکوف، الگا کامارووا، کنستانتین والریف، سرگی چٌنیشویلی، والری مارکین، یوری دوبوف و یوگنی کنیازف رئیس مؤسسه تئاتر بوریس شوکین. موسسه تئاتر بوریس شوکین در تئاتر آکادمیک دولتی به نام یوگنی واختانگف یک موسسه آموزش عالی در مسکو است. ویژگی های اصلی "متد شوکین" برای تربیت بازیگران سه اصل زیر است:
1. "از آسان به سخت!" - عناصر بازیگری در یک ترتیب منطقی دقیق که توسط واختانگوف تنظیم شده و توسط زاخاوا توسعه یافته شده  است، آموزش داده میشوند. علاوه بر این، هر عنصر بعدی به طور طبیعی مبتنی بر عناصر قبلی می باشد.
2.  "متفاوت باشید و در عین حال خودتان باقی بمانید!" - یک سال تحصیلی (سال دوم) به طور کامل به رویکرد نمایش در صحنه اختصاص دارد. بخش‌های «مشاهدات»، «مهارت‌های حرفه‌ای»، «تمرین‌های تخیل»، «مطالعات برای یک اجرا بر اساس مطالب ادبی» و «مقاله‌های آموزشی» به دانشجویان کمک می‌کند تا اولین گام‌ها را به سوی تحول بردارند.
3.  "همه به اتفاق یکدیگر کار می کنند!" - مدرسه واختانگوف سیستم موسسه های هنرهای نمایشی دیگر را دنبال نمیکند، آموزش بازیگران آینده توسط این بخش انجام می شود. از ترم چهارم (گزیده ی یک اثر) کل دپارتمان بازیگری(دانشجویان ترم بالایی) دروس ارائه شده را به ترم پایینی ها آموزش می دهد
اکثریت قریب به اتفاق معلمان مؤسسه تئاتر بوریس شوکین فارغ التحصیلان آن هستند - به این ترتیب سنت تئاتر و فرهنگ تدریس حفظ می شود. شعار معلمان مؤسسه واختانگف این گفته ی وسوولود میرهولد است: "مدرسه نباید نوآوری ها را آموزش دهد، بلکه باید سنت ها را آموزش دهد."

دسته بندی : مستند تئاتر
نظرات کاربران